Skip to main content

AWAS: Kulit Berubah HITAM dan Buah Pinggang ROSAK Akibat Serbuk Mutiara dan Suntikan Mencerahkan Kulit


 
Sumber: Khairul Yoi

Salam gais. Hari ni aku nak citer pasal pengakuan salah sorang follower aku yang amik suntikan cerahkan kulit. Macam yang korang nampak, gambar sebelum tu sangat gelap kulit dia. So untuk cerahkan, dia amik satu pil pencerah jenama local ***** ** ******* yang ada serbuk mutiara katanya. Kulit dia memang lawo habis macam gambor kedua yang korang nampak. Glowing putih mulus. 
 

Now gais, aku nak kabor pasal serbuk mutiara. Banyak produk2 sekarang gunakan serbuk mutiara dalam supplement pencerah kulit diorang, jadi sebagai seorang pendekar papan kekunci yang adil, aku takkan cerita tentang keburukan saja. Aku akan cerita kebaikan dan keburukan yang korang taktau slama ni. Korang tau telan je. 

Kebaikan serbuk mutiara ni ialah dia ada calcium carbonate yang kuatkan tulang dan bagi seri pada wajah. Dulu orang cina gunakan sebagai petua kecantikan diorang. Korang pon tau rasanya pasal ni. Tapi tahukah korang, gegadis cina dlu cuma amalkan 1 hingga 2 biji sahaja dalam masa seminggu?? Saranan dos yang selamat adalah 1 gram sahaja setiap kali makan, dan 2 kali seminggu. Ni aku check, 1,000,000 mg woi!!! Sejuta mg korang ni gila ke apa nak bunuh diri ke woi? Barai la buah pinggang korang. 

Ok done pasal serbuk mutiara. Kedua pasal injection. Gais, akak yg buat pengakuan ni dia cakap dia ada buat injection pulak untuk cerahkan kulit. Jadi tanpa segan silu aku share je jenama apa yg dia guna sebab ni barang import. Kalau local aku kena hide sebab korang tau la founder2 hati tisu jamban ni nak terasa je keje. Puihh. So korang bleh tengok sendiri gambar kat bawah.



Masuk part injection pulak. Dalam post2 lepas aku dah terangkan pasal injection vit c. Jadi kali pasal glutathione pulak sebab glutathione ni memang famous la dalam injection putihkan kulit. Kalau korang nak tau glutathione ni adalah powerful antioxidant yang digunakan dalam mengubati kanser. Antara effect yang korang boleh dpt ialah mual, pening, muntah2, dan sebagainya. Lebih teruk lagi, boleh menyebabkan kematian. Orang yang sakit cancer pon guna dosage yang ditetapkan oleh doctor, ni yang korang bantai hentam kekadang smpai 1000mg ni dah kenapa?

Jadi korang boleh baca sendiri macam mana buah pinggang akak ni boleh rosak dan terpaksa makan ubat pulak hari2 sebab injection pemutih badan ni. Korang bleh tengok gambar sebelum suntikan, semasa, dan lepas buah pinggang beliau rosak, kulit dia dah jadi breakout balik.



 
 

Kalau korang sayang nyawa korang, tolonglah hargai body korang. Tak payah nak putih sgt la janji sihat sudah.

Tolong pesan kat mak mak korang, anak2, makcik2, kakak2, abang2, stop "bunuh diri" dengan injection. Bunuh diri tu haram woi, tobat la tobat. #donedakwah kbai.
 
Masih ada lagi rupa-rupanya kaum wanita di luar sana yang tak serik dengan suntikan kecantikan ini ye. Bagi yang mengambil produk-produk untuk mencantikkan kulit. Tolonglah cek betul-betul, produk yang dikeluarkan mematuhi piawaian ke tak seperti dosage
 
Kenapa nak bahayakan diri sendiri dengan produk yang overdose, ada kandungan beracun dan sampai kena suntik bagai. Jangan terpedaya dengan kata-kata "Beauty is Pain" silap haribulan nyawa sendiri melayang.

"Beauty is Smart". Pilih produk kecantikan, supplemen yang betul bukan yang mengumpan pengguna dengan ayat-ayat; cerah dalam 3 hari. putih dalam seminggu.. Ada yang jenis nak result cepat dan harga murah itu yang selalu jadi mangsa.

Senang je nak cantik dan cerahkan kulit, Shaklee kan ada.
Jaminan Shaklee setiap supplemen, produk dan skincare yang dihasilkan adalah SEMULAJADI, SELAMAT & BERKESAN.

Setiap produk Shaklee melalui kajian saintifik ye.



Antara supplement Shaklee yang berfungsi untuk kecantikan kulit
Ada pelbagai jenis supplement, boleh amik salah atau campur-campur berdasarkan bajet anda.
Hubungi saya untuk mendapatkan khidmat nasihat dan cadangan produk.

  • VIVIX

Vivix merupakan supplement yang tinggi dengan anti-oksidan atau di kenali sebagai supplement anti-penuaan. Vivix kaya dengan reservatrol dan polifenol 10x ganda berbanding wain merah. Vivix akan menjadikan kulit anda kekal muda dan berseri-seri. Satu bonus untuk anda yang mengambil Vivix secara konsisten.

Anda bukan sahaja dapat kekal awet muda dan bebas masalah kulit malah anda juga dapat memastikan kesihatan anda sentiasa optimum kerana Vivix dapat mencegah daripada penyakit kronik malah Vivix untuk semua. Maksudnya, jika anda mengambil Vivix Shaklee maksudnya anda tidak perlukan supplemen lain lagi.

  • SHAKLEE COLLAGEN POWDER
Shaklee Collagen Powder berbeza dengan collagen lain di pasaran kerana ia satu-satunya collagen yang mempunyai saiz molekul yang paling rendah sekali iaitu 1000 dalton untuk penyerapan yang maksima. 

Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah. Bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6.
 
Semasa muda 75-80% kulit kita terdiri dari kolagen. Apabila menjangkau umur 25 tahun, kita akan kehilangan kira-kira 1% kolagen dari kulit setahun. Ini menyebabkan kulit mula berkedut dan kendur (hilang keanjalan). Oleh itu amat digalakkan anda mula mengambil kolagen tambahan dari umur 25 tahun ke atas untuk kekal awet muda
 
  • ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


ESP adalah protein bukan-GMO (non-genetically modified organism) yang lengkap dengan semua asid amino perlu. Asid amino perlu di ambil dari pelbagai sumber makanan. ESP ni didatangkan dengan kesemua jenis asid amino yang diperlukan untuk sintesis / proses protein supaya dapat digunakan tubuh.
Struktur badan terdiri daripada sel. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita sangat memerlukan protein.
Fungsi ESP:
  1. Kulit wajah menjadi licin dan lembut.
  2. Parut jerawat makin pudar.
  3. Rambut dah kurang gugur.
  4. Mencerahkan kulit. 
  5. Menghilangkan jeragat. 
  6. Menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu. 
  7. Meransang regenerasi sel kulit dan otot.
  8. Mengurangkan kedutan.


  • SUSTAINED RELEASE VITA-C
Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif. Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesanannya.
Fungsi Sustained Release Vita-C:
  1. Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya.
  2. Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat.
  3. Melindungi kulit dari radikal bebas.
  4. Mengurangkan proses pigmentasi akibat sinaran UV.
  5. Meningkatkan sintetis kolagen.
  6. Sebagai antioksidan.
  7. Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit.
 

  • VITA-E COMPLEX
 
Satu kapsul Vita-E Complex menyediakan 400IU vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.Ia juga mengandungi 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum. Vita-E Complex juga terdiri daripada 39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.
Fungsi Vita-E Complex:
  1. Awet muda.
  2. Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS.
  3. Mengurangkan parut.
  4. Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita.
  5. Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat.
  6. Merawat masalah keintiman.
  7. Merawat masalah seksual lelaki.
  8. Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi.

  • B-COMPLEX WITH FOLIC ACID

 
B-Complex membekalkan kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B. Ia juga membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup, sesuai untuk tubuh yang sihat
Fungsi B-Complex:
  1. Anti stress - apabila stress urat-urat muka kite akan bekerja lebih kuat berbanding urat- urat ketika dalam keadaan relaks atau senyum. Stress juga menyebabkan kedut-kedut pada wajah. 
  2. Membantu melindungi kulit daripada pancaran matahari - jika anda sering terdedah kepada cahaya matahari, lebihkanlah pengambilan B Complex dalam diet anda bagi mengelakkan kerosakan kulit yang serius.
  3. Melancarkan pengaliran darah - Jika anda pernah ke spa kecantikan, pakar kecantikan akan mengurut wajah sebelum memulakan rawatan facial ini bertujuan untuk merangsang pengaliran darah  yang lancar pada wajah. Pengaliran darah yang lancar membantu menjadikan wajah lebih berseri.
 
Testimoni Wajah Cantik Berseri Tanpa Cela Dengan Shaklee
 

 
 
 
 
BAGAIMANA NAK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE?

Cara 1 - Anda boleh terus klik BUY NOW dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDex akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Saya merupakan pengedar Shaklee bagi kawasan Kepong, Selayang, Batu Caves dan sekitarnya

Mas
Call/SMS/WhatsApp: 013-520 2707

Jom Like & Follow saya
FB: Normasliha Ismail
Page: Love Mama Store
Instagram: Welcome Motherhood

Comments

Popular posts from this blog

Baby Boy Atau Girl? Jom Check SENDIRI!!

Ibu-ibu mengandung mesti teruja kan nak tahu jantina bayi yang dikandung. Pilihan yang paling mudah dan senang ialah menjalankan ujian ultrasound xkisahla 2D ke 3D ke 4D ke.   Tapi ada tak yang macam saya? walaupun pergi check up dan scan baby berkali-kali, baby still xnak tunjuk jantina dia. Penat tau doktor pujuk-pujuk, goyang-goyangkan perut saya tapi baby tetap juga silang kaki dia tutup terus alat sulit dia. Scan 4D nak tengok muka pun baby tutup muka dia dengan kedua-dua belah tangan dia. Betul-betul baby ni nak bagi SURPRISE kat saya dan suami ni. Redho jela..hehe   Tujuan utama saya dan suami nak tahu jantina supaya senang nak buat preparation untuk bayi kami yang ketiga ni, macam nak beli baju atau aksesori bayi. So bila 50-50 tentang jantina bayi..baju dan aksesori pun terpaksa pilih yang kaler neutral/putih kan?   Nasib baik ada cara lain untuk ketahui jantina bayi lelaki ke perempuan. Ada macam-macam kaedah juga rupanya. Ada yang kita boleh cuba sekadar suk

ECO SHOP: Bijak Belanja di Kedai Eco RM2.12

  Pernah dengar Eco Shop @ Kedai Eco? Rugi kalau tak tahu Eco shop. Adeh..rugi sesangat kalau ada yang tak tahu atau tak pernah jejak kedai Eco ni.  Kedai Eco ni ialah kedai serbaneka dengan setiap barang dijual dengan harga RM2.12 (termasuk GST) je. Tapi ada juga Eco shop Premium Outlet iaitu kedai eco yang terletak di dalam mall macam di Aeon Big Wangsa Maju. Harga barang jualan sedikit berbeza iaitu RM2.33. Naik sikit harganya tapi masih lagi murah. Terkini cawangan Eco shop yang ke-95 baru sahaja dibuka di USJ.   Waktu perniagaan Eco shop bermula dari 11am-11pm . Tapi yang bestnya Eco shop berdekatan tempat tinggal saya ni iaitu Eco shop cawangan Selayang di buka 24jam. Haa...amik ko..kalah 7 Eleven. Hari tu lepas hantar anak sekolah saya pergilah Eco shop. Sampai depan kedai tu ngam-ngam pukul 8am. Memang takde orang langsung. Seronok pergi awal-awal pagi ni sebab stok pun baru masuk (staff tengah susun stok). Nak jalan-jalan pusing-pusing dalam kedai tu banyak kali pun takpe. Da

NGERI!!! Kesan Buruk Jika Tidak Berpantang Dengan Betul

  Berpantang merupakan proses membaik pulih keadaan tubuh badan si ibu secara dalaman atau luaran selepas proses bersalin. Selepas 9 bulan melalui fasa mengandung dan seterusnya bersalin di mana banyak urat-urat yang putus, sememangnya proses berpantang WAJIB bagi ibu. Antara tujuan berpantang selepas bersalin: Untuk mengembalikan tenaga yang telah banyak digunakan ketika proses melahirkan anak. M emberi masa kepada luka-luka dalaman dan luaran sembuh elok sepenuhnya. Menjaga kesihatan ibu selepas bersalin. Mengelakkan mengandung dalam masa terdekat. Memastikan tubuh si ibu sentiasa sihat untuk jangka masa panjang. Proses berpantang perlu dilakukan dengan teliti seperti bertungku, mengurut, berbengkung, memakai stokin dan memakan makanan pantang yang betul. Waktu berpantang juga tidak digalakkan untuk si ibu melakukan kerja-kerja rumah apatah lagi keluar rumah sekiranya tiada keperluan seperti ke klinik untuk pemeriksaan. Namun begitu ada sesetengah wanita memandang rem