Skip to main content

KESIHATAN - Hati Dan Buah Pinggang Rosak Sebab Supplemen?


Makan supplement nanti buah pinggang rosak?
Makan supplement nanti hati pun rosak?

Saya consume supplement (Shaklee lebih tepat) hampir 9 tahun lamanya. Dan saya consume konsisten. Bukan bulan ni ambik, bulan depan tak ambik. Tapi hari-hari ambik!

Yang saya nak cerita, makan supplement bukan penjamin kita sihat walafiat kalah Superman. Masa Shaklee Academy haritu, saya share sebenarnya bukan supplement semata-mata buat kami lebih sihat, but it’s a LIFESTYLE.

Sejak berShaklee, saya mula belajar makanan yang nampak bagus tak semestinya bagus pun. Contoh ayam. Siapa cakap makan ayam tak bagus? Sumber protien yang memang kita perlukan.

Tapi tahu tak ayam sekarang tak macam dulu? 
Sekarang ayam cuma ambil masa sebulan setengah dah sesuai di makan. Kalau zaman toknek  yang bela belakang rumah tu ambil masa 3-4bulan tau. 

Ini kerana ayam-ayam telah di suntik macam-macam untuk tujuan jualan. Siapa nak tunggu 3 bulan baru dapat jual? Lambat la kaya 😂

Saya belajar apa beza buah organik dengan bukan organik.

Saya ubah dari beli je pencuci rumah yang asyik keluar iklan di TV dengan yang FREE PARABEN, SLS, SLES dan sebagainya.

Saya belajar homemade food lebih bagus dari fastfood 😂 (yup jangan banding siapa lagi sedap)

Saya belajar gula putih salah satu punca segala macam penyakit kalau di ambil banyak setiap hari. Jadi saya kurangkan penggunaan gula putih di rumah.
Minum teh kosong je dulu jangan haraplah saya dapat telan.

Saya belajar cara baca ingredient sebelum saya beli apa-apa. 

Semua tentang gaya hidup. Apa yang anda pilih untuk makan dan pakai setiap hari.

Eh panjang betul mukadimah 😎

 
Nak cakap yang LIVER DAN BUAH PINGGANG saya okay je. Alhamdulillah.
Sumber: Azrin Mohd
 
Kenapa supplemen Shaklee menjadi pilihan
Shaklee merupakan rangkaian supplemen (makanan tambahan) bukan ubat-ubatan. Fungsi utama makanan tambahan ini ialah mengisi lompomg-lompong nutrisi sesorang itu. Selain sumber makanan disabotaj (ayam dicucuk hormon dan sayur GMO) lifestyle sibuk dan terkejar-kejar. Terutama yang duduk di kota, sibuk dengan tugasan harian sampai kadang-kadang terpaksa bergantung kepada fast food atau instant food di mana kita tahu kuantiti gula, garam dan lemak adalah berlebihan dan tinggi kalori.
 
 
Lifestyle yang sibuk juga menyebabkan masyarakat kurang bersenam dan ada diantara mereka yang memilih untuk merokok atau meminum minuman keras untuk mengurangkan tekanan atau stress. Ini semuanya faktor yang menyumbang kepada penyakit.
 
Jadi untuk menyatakan pengambilan supplemen adalah penyebab hati atau buah pinggang rosak adalah tidak tepat. Terdapat banyak supplemen dari pelbagai jenama sama ada dijual secara langsung  contoh Shaklee atau di kedai-kedai farmasi/drugstore.

Setiap jenama supplemen ini mempunyai kualiti yang berbeza. Shaklee merupakan jenama supplemen yang terkemuka dan berada di pasaran melebihi 60 tahun di mana setiap supplemen yang dihasilkan melalui penyelidikan dan kajian.
 

 


Ramai pengguna setia memilih Shaklee sebagai supplemen mereka malah ada yang berpuluh-puluh tahun mengamalkan Shaklee sehingga kini mendapat manfaat kesihatan yang menakjubkan macam Master Haji Roslan Ghazali walaupun berusia lebih dari 50 tahun. Bebas penyakit-penyakit kronik seperti diabetes, darah tinggi dan organ-organ penting masih berfungsi dengan baik.

 

Jadi tak perlu ragu-ragu dengan supplemen Shaklee. Dapatkan khidmat nasihat dari pengedar Shaklee yang SAHdan BERETIKA seperti saya dan bukannya dari pengedar Shaklee yang mngejar keuntungan semata-mata . Alang-alang jom daftar ahli dengan saya sambil makan shaklee sambil buat side income.
           
Himpunan #shakleeeffect

 






BAGAIMANA NAK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE?
Cara 1 - Belian sendiri di website Shaklee. Anda boleh terus klik BUY NOW dan membeli terus dengan Shaklee. Pilihan pembayaran sama ada kad kredit/kad debit. Penghantaran menggunakan GDex akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 - Belian terus dengan saya di http://tipsibu.wasap.my untuk mendapatkan konsultasi supplemen yang tepat dan bersesuaian  dengan keperluan anda, tips dan cara pengambilan yang betul. Pilihan pembayaran adalah melalui pemindahan wang (bank transfer)
Cara 3 - Belian sendiri/walk in di cawangan Shaklee yang berdekatan menggunakan ID saya; 886980. Pilihan pembayaran di kaunter ialah cash atau kad kredit/kad debit. Sila hubungi saya http://tipsibu.wasap.my untuk mengetahui lokasi cawangan Shaklee yang berdekatan dengan tempat anda dan langkah-langkah pembelian.
Saya merupakan pengedar Shaklee bagi kawasan Selayang, Batu Caves dan berdekatan. Penghantaran bagi kawasan-kawasan ini adalah PERCUMA. Pengeposan seluruh Malaysia. 

Comments

Popular posts from this blog

Baby Boy Atau Girl? Jom Check SENDIRI!!

Ibu-ibu mengandung mesti teruja kan nak tahu jantina bayi yang dikandung. Pilihan yang paling mudah dan senang ialah menjalankan ujian ultrasound xkisahla 2D ke 3D ke 4D ke.   Tapi ada tak yang macam saya? walaupun pergi check up dan scan baby berkali-kali, baby still xnak tunjuk jantina dia. Penat tau doktor pujuk-pujuk, goyang-goyangkan perut saya tapi baby tetap juga silang kaki dia tutup terus alat sulit dia. Scan 4D nak tengok muka pun baby tutup muka dia dengan kedua-dua belah tangan dia. Betul-betul baby ni nak bagi SURPRISE kat saya dan suami ni. Redho jela..hehe   Tujuan utama saya dan suami nak tahu jantina supaya senang nak buat preparation untuk bayi kami yang ketiga ni, macam nak beli baju atau aksesori bayi. So bila 50-50 tentang jantina bayi..baju dan aksesori pun terpaksa pilih yang kaler neutral/putih kan?   Nasib baik ada cara lain untuk ketahui jantina bayi lelaki ke perempuan. Ada macam-macam kaedah juga rupanya. Ada yang kita boleh cuba sekadar suk

ECO SHOP: Bijak Belanja di Kedai Eco RM2.12

  Pernah dengar Eco Shop @ Kedai Eco? Rugi kalau tak tahu Eco shop. Adeh..rugi sesangat kalau ada yang tak tahu atau tak pernah jejak kedai Eco ni.  Kedai Eco ni ialah kedai serbaneka dengan setiap barang dijual dengan harga RM2.12 (termasuk GST) je. Tapi ada juga Eco shop Premium Outlet iaitu kedai eco yang terletak di dalam mall macam di Aeon Big Wangsa Maju. Harga barang jualan sedikit berbeza iaitu RM2.33. Naik sikit harganya tapi masih lagi murah. Terkini cawangan Eco shop yang ke-95 baru sahaja dibuka di USJ.   Waktu perniagaan Eco shop bermula dari 11am-11pm . Tapi yang bestnya Eco shop berdekatan tempat tinggal saya ni iaitu Eco shop cawangan Selayang di buka 24jam. Haa...amik ko..kalah 7 Eleven. Hari tu lepas hantar anak sekolah saya pergilah Eco shop. Sampai depan kedai tu ngam-ngam pukul 8am. Memang takde orang langsung. Seronok pergi awal-awal pagi ni sebab stok pun baru masuk (staff tengah susun stok). Nak jalan-jalan pusing-pusing dalam kedai tu banyak kali pun takpe. Da

NGERI!!! Kesan Buruk Jika Tidak Berpantang Dengan Betul

  Berpantang merupakan proses membaik pulih keadaan tubuh badan si ibu secara dalaman atau luaran selepas proses bersalin. Selepas 9 bulan melalui fasa mengandung dan seterusnya bersalin di mana banyak urat-urat yang putus, sememangnya proses berpantang WAJIB bagi ibu. Antara tujuan berpantang selepas bersalin: Untuk mengembalikan tenaga yang telah banyak digunakan ketika proses melahirkan anak. M emberi masa kepada luka-luka dalaman dan luaran sembuh elok sepenuhnya. Menjaga kesihatan ibu selepas bersalin. Mengelakkan mengandung dalam masa terdekat. Memastikan tubuh si ibu sentiasa sihat untuk jangka masa panjang. Proses berpantang perlu dilakukan dengan teliti seperti bertungku, mengurut, berbengkung, memakai stokin dan memakan makanan pantang yang betul. Waktu berpantang juga tidak digalakkan untuk si ibu melakukan kerja-kerja rumah apatah lagi keluar rumah sekiranya tiada keperluan seperti ke klinik untuk pemeriksaan. Namun begitu ada sesetengah wanita memandang rem