Skip to main content

PROTEIN - Tips Memilih Serbuk PROTEIN Yang TERBAIK


 
Senang dan mudah disediakan serta boleh digunakan padabila-bila masa dan di mana sahaja, serbuk protein merupakan cara paling mudahuntuk memastikan anda memperolehi protein yang mencukupi setiap hari.  Walau bagaimanapun, dengan lambakan jenamadan pelbagai jenis protein di pasaran, yang mana satukah terbaik untuk anda?

CIRI-CIRI YANG PERLU ADA PADA SERBUK PROTEIN
 
TIP 1: DAPATKAN SOYA
Sesuai untuk semua orang termasuk mereka yang sensitif kepada laktosa.
  • Mengandungi pelbagai faedah seperti berkesan untuk mengurangkan kolesterol. Pengambilan 25g protein soya setiap hari memberi kesan penurunan kolesterol
  • Pengambilan protein soya yang berterusanmembantu wanita menopous menangani sindrom menopous seperti kepanasan badan.
  • 100% berasaskan tumbuhan dansesuai untuk individu vegetarian.

TIP 2: TIADA GULA PASIR TAMBAHAN
Kebanyakan pengeluar menambah gula pasir ke dalam serbukprotein mereka untuk meningkatkan rasa. Ambil keputusan yang betul dan katakantidak kepada gula pasir tambahan!
  • Pengambilan protein membantumemastikananda tidak mengambil kaloriyang berlebihan.
  • Membantu mengekalkan paras gula darah yang   sihat

TIP 3: MEMPUNYAI INDEKS GLISEMIK YANG RENDAH
Indeks glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan terhadapparas gula darah anda. Protein dengan GIyang tinggi menyebabkan lonjakan gula darah dan mengakibatkan anda letih, mudahmarah dan lapar.  Protein soya GI rendahmembantu:
  • Mengekalkan paras gula darah yang sihat.
  • Meningkatkan rasakenyang, menjadikan anda kenyang lebihlama.
  • Mengawal dan menguruskan pengambilan makanan dan berat badan

TIP 4: LENGKAP DENGAN 9 ASID AMINO PENTING
Asid amino adalah blok untuk menghasilkan protein. Pengambilan harian 9 asid amino pentinguntuk:
  • Fungsi badan yang optimum. 
  • Proses biologi seperti memberi struktur sel, mengangkut dan menyimpan nutrien serta membentuk organ, kelenjar dan otot.
  • Membaiki tisu seperti kulit, tulang dan rambut.

TIP 5: BUKAN GMO
Organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO) adalahtumbuhan, haiwan, ataupun mikroorganisma yang genetiknya diubahsuai denganmenggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. Pengambilan terlalu banyak makanan GMO bolehmenyebabkan masalah kesihatan dalam jangka panjang. Sumber bukan GMO memastikan:
  • Nutrien kekaldalam sumber makanan.
  • Alternatif untuk makanan yang lebih sihat dan selamat

TIP 6: RENDAH LEMAK
Akhirnya, anda mahu mendapat faedah protein dari serbuk yanganda pilih dan bukannya lemak
  • Membantu mengekalkan jisim otot.
  • Membantumengekalkan tahap kolesterol. 
  • Pilih kurang daripada 3g lemak untuk setiap 100g serbuk protein

Mitos Tentang Soya
Ada yang beranggapan soya tidak sesuai untuk lelaki kerana menyebabkan perubahan hormon. Ada juga yang mengatakan soya penyebab kanser, cyst dan fibroid pada wanita dan menjadikan kulit menjadi sensitif. Tahu tak semua ni hanyalah MITOS.


 
Protein ESP Mengecutkan Cyst?
Perkongsian dari Hanisah Mansor 
Kalau orang kata jangan minum ESP sebab SOYA, boleh sebabkan KANSER, CYST, FIBROID.. mama orang pertama yang BANGKANG! 
Ketegaq (stubborn)! 😆

Sebab mama sendiri dulu, ada OVARIAN CYST, 7cm tau! Doktor tak boleh nak operate buang cyst tu sebab mama PREGNANT (early pregnancy). Kena sabar tunggu sampai 12 minggu baru boleh operate. Doktor bagitau risiko cyst boleh pecah dan sebabkan infection pada peranakan atau ovari boleh berpusing. 

SCARY tau! Memang TAKDE UBAT atau SOLUSI untuk mama masa tu. Memang tawakkal (berdoa) dan teruskan ambek SET MENGANDUNG SHAKLEE, termasuk ESP.
Alhamdulillah sebelum minggu ke 12, cyst mama dah KECUT SEPENUHNYA. Tak perlu operate pun.
Saintis Shaklee sendiri Dr Bruce Daggy menyatakan sepanjang research dia, TIADA BUKTI yang menunjukkan SOYA (ESP) yang mengandungi PHYTOESTROGEN penyebab KANSER. Lagipun katanya PHYTOESTROGEN (yang ada dalam ESP) itu LEMAH, tak SEKUAT seperti ESTROGEN yang ada dalam badan manusia. Yang boleh sebabkan lelaki jadi lembut atau menjadi punca kanser. Yang ni memang SCIENTIFICALLY PROVEN.

ESP ni dihasilkan sejak 1951. Produk 50tahun lebih, bukan setahun dua. Kalau betul bahaya, dah tentu berapa ramai orang yang MATI SEBAB KANSER sebab ESP. Tapi sebaliknya yang dok amalkan ESP makin SIHAT dan BEBAS KANSER.

Sebab apa tau? Sebab selain dari NON-GMO, cara pemprosesan pun membezakan kualiti soya. ESP dicuci dengan AIR (bukan alkohol), diproses dengan suhu rendah. 

Jadi ISOFLAVONES, GENISTEIN & DAIDZEIN kekal dalam soya ESP.
Isoflavones ni sangat membantu merendahkan paras KOLESTEROL, OSTEOPOROSIS & SAKIT JANTUNG.
Genistein ni yang mengekang pertumbuhan dan perebakan KANSER, ia memusnahkan radikal bebas dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel KANSER. Dannn.. sangat baik untuk UTERUS, OVARI & PROSTAT.

Jadi lepas dah rasa sendiri dan jadi TESTIMONI ESP, memang mama tak faham kenapa orang cakap ESP bahaya. Oklah, Dr Bruce Daggy cakap, tak boleh percaya testimoni je. Kena ada research. And yesss, CLINICALLY PROVEN to be safe too!
Jangan risau lah naa.. tapi mama tak tau la soya lain, mama cerita ni soya ESP lah. 😊

Lagi Testimoni ESP
 
BAGAIMANA NAK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE?
Cara 1 - Belian sendiri di website Shaklee. Anda boleh terus klik BUY NOW dan membeli terus dengan Shaklee. Pilihan pembayaran sama ada kad kredit/kad debit. Penghantaran menggunakan GDex akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 - Belian terus dengan saya di www.wasap.my/60135202707 untuk mendapatkan konsultasi supplemen yang tepat dan bersesuaian  dengan keperluan anda, tips dan cara pengambilan yang betul. Pilihan pembayaran adalah melalui pemindahan wang (bank transfer)
Cara 3 - Belian sendiri/walk in di cawangan Shaklee yang berdekatan menggunakan ID saya; 886980. Pilihan pembayaran di kaunter ialah cash atau kad kredit/kad debit. Sila hubungi saya www.wasap.my/60135202707 untuk mengetahui lokasi cawangan Shaklee yang berdekatan dengan tempat anda dan langkah-langkah pembelian.
Saya merupakan pengedar Shaklee bagi kawasan Selayang, Batu Caves dan berdekatan. Penghantaran bagi kawasan-kawasan ini adalah PERCUMA. Pengeposan seluruh Malaysia. 
 
Puan Normasliha Ismail
Call/SMS: 013-5202707
 
Jom Like & Follow saya
Instagram: Love Mama Store

Comments

Popular posts from this blog

Baby Boy Atau Girl? Jom Check SENDIRI!!

Ibu-ibu mengandung mesti teruja kan nak tahu jantina bayi yang dikandung. Pilihan yang paling mudah dan senang ialah menjalankan ujian ultrasound xkisahla 2D ke 3D ke 4D ke.   Tapi ada tak yang macam saya? walaupun pergi check up dan scan baby berkali-kali, baby still xnak tunjuk jantina dia. Penat tau doktor pujuk-pujuk, goyang-goyangkan perut saya tapi baby tetap juga silang kaki dia tutup terus alat sulit dia. Scan 4D nak tengok muka pun baby tutup muka dia dengan kedua-dua belah tangan dia. Betul-betul baby ni nak bagi SURPRISE kat saya dan suami ni. Redho jela..hehe   Tujuan utama saya dan suami nak tahu jantina supaya senang nak buat preparation untuk bayi kami yang ketiga ni, macam nak beli baju atau aksesori bayi. So bila 50-50 tentang jantina bayi..baju dan aksesori pun terpaksa pilih yang kaler neutral/putih kan?   Nasib baik ada cara lain untuk ketahui jantina bayi lelaki ke perempuan. Ada macam-macam kaedah juga rupanya. Ada yang kita boleh cuba sekadar suk

ECO SHOP: Bijak Belanja di Kedai Eco RM2.12

  Pernah dengar Eco Shop @ Kedai Eco? Rugi kalau tak tahu Eco shop. Adeh..rugi sesangat kalau ada yang tak tahu atau tak pernah jejak kedai Eco ni.  Kedai Eco ni ialah kedai serbaneka dengan setiap barang dijual dengan harga RM2.12 (termasuk GST) je. Tapi ada juga Eco shop Premium Outlet iaitu kedai eco yang terletak di dalam mall macam di Aeon Big Wangsa Maju. Harga barang jualan sedikit berbeza iaitu RM2.33. Naik sikit harganya tapi masih lagi murah. Terkini cawangan Eco shop yang ke-95 baru sahaja dibuka di USJ.   Waktu perniagaan Eco shop bermula dari 11am-11pm . Tapi yang bestnya Eco shop berdekatan tempat tinggal saya ni iaitu Eco shop cawangan Selayang di buka 24jam. Haa...amik ko..kalah 7 Eleven. Hari tu lepas hantar anak sekolah saya pergilah Eco shop. Sampai depan kedai tu ngam-ngam pukul 8am. Memang takde orang langsung. Seronok pergi awal-awal pagi ni sebab stok pun baru masuk (staff tengah susun stok). Nak jalan-jalan pusing-pusing dalam kedai tu banyak kali pun takpe. Da

NGERI!!! Kesan Buruk Jika Tidak Berpantang Dengan Betul

  Berpantang merupakan proses membaik pulih keadaan tubuh badan si ibu secara dalaman atau luaran selepas proses bersalin. Selepas 9 bulan melalui fasa mengandung dan seterusnya bersalin di mana banyak urat-urat yang putus, sememangnya proses berpantang WAJIB bagi ibu. Antara tujuan berpantang selepas bersalin: Untuk mengembalikan tenaga yang telah banyak digunakan ketika proses melahirkan anak. M emberi masa kepada luka-luka dalaman dan luaran sembuh elok sepenuhnya. Menjaga kesihatan ibu selepas bersalin. Mengelakkan mengandung dalam masa terdekat. Memastikan tubuh si ibu sentiasa sihat untuk jangka masa panjang. Proses berpantang perlu dilakukan dengan teliti seperti bertungku, mengurut, berbengkung, memakai stokin dan memakan makanan pantang yang betul. Waktu berpantang juga tidak digalakkan untuk si ibu melakukan kerja-kerja rumah apatah lagi keluar rumah sekiranya tiada keperluan seperti ke klinik untuk pemeriksaan. Namun begitu ada sesetengah wanita memandang rem