Skip to main content

PARUT JERAWAT: Tips Merawat Parut Jerawat Dan Wajah Berlubang


Masalah jerawat biasa dialami oleh kita tidak kira sama ada lelaki atau pun perempuan. Jerawat wujud disebabkan oleh perubahan hormon, persekitaran atau pemakanan. Namun tahukah anda jika tersilap langkah dalam merawat masalah jerawat akan membawa kepada masalah yang lebih besar dan sukar dirawat iaitu parut jerawat berlubang. Pasti ada di antara kita yang gemar memicit jerawat apatah lagi bila puncak jerawat tersebut mula kelihatan putih.

Tindakan ini salah sebenarnya, ia bukan sahaja menyebabkan semakin banyak jerawat tumbuh disebabkan faktor kebersihan malah merosakkan struktur kulit wajah sekaligus menyebabkan kulit wajah berlubang akibat daripada parut jerawat.

Masalah parut jerawat yang berlubang-lubang pada wajah adalah masalah yang sangat merungsingkan. Ia bukan sahaja menyebabkan kulit wajah menjadi hodoh dan mengambil masa yang lama untuk dipulihkan malah menjadikan seseorang itu kurang keyakinan diri.

Kalau masalah kulit wajah yang lain seperti gelap pada bawah mata, bintik-bintik hitam atau jerawat dapat disamarkan dengan solekan. Ttapi tidak pada parut jerawat berlubang. Tidak kira berapa banyak atau tebal solekan, ia masih tidak dapat tidak dapat menutupi lubang parut jerawat. Walapun selepas mengenakan solekan, kulit wajah masih kelihatan tidak rata dan tidak licin.

Berita baik untuk mereka yang mengalami masalah parut jerawat ini. Shaklee telah menghasilkan regimen penjagaan wajah YOUTH yang dapat membantu mengurangkan lubang pada wajah akibat parut jerawat dengan masa yang singkat. 

Salah satu kandungan  dalam skincare YOUTH ialah Youth Complex yang mempercepatkan pembaharuan sel dan menjadikan kulit wajah semakin muda. Ia akan memperbaharu pada kadar yang optimum dan menghasilkan semua kolagen dan elastin yang kita perlukan untuk kulit yang lembut, gebu serta berseri. Berbeza dari produk penjagaan kulit yang lain, teknologi canggih YOUTH bukan sahaja menangani penuaan di permukaan, malah ia bertindak pada sel kulit pengguna. Mengandungi 10 kali ganda kepekatan YOUTH Complex yang dalam proses paten, Youth Activating Serum semestinya produk yang diperlukan dalam koleksi YOUTH.


Perbezaan yang dialami pengguna YOUTH
  • Kedutan pada wajah semakin berkurangan.
  • Kedut & lingkaran gelap bawah mata semakin pudar.
  • Kulit muka semakin cerah.
  • Liang pori makin mengecil.
  • Wajah semakin licin dan smooth. Mudah untuk apply bb/cc cream atau sebarang make up.
  • Lubang akibat parut jerawat makin kurang.
  • Jerawat susah nak naik.
  • Kulit semakin berseri dan tmpak muda remaja



Untuk kulit yang bermasalah disarankan menggunakan Intensive Treatment & Repair Set.


YOUTH™ Intensive Treatment and Repair Set
Set penjagaan kulit lengkap untuk membantu menangani tanda-tanda penuaan, mengurangkan kedutan, bintik-bintik hitam penuaan serta pigmentasi, memperbaiki kerosakan disebabkan oleh matahari, meningkatkan kecerahan dan seri wajah.
  1. LUMINOUS GEL OIL CLEANSER: 3-dalam-1, tidak mengandungi sabun, pH-seimbang, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci, dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya. Hadapi dunia dengan serisemulajadi anda.
  2. PERFECTING SKIN TONER: Bebaskan kulit anda dari sel-sel kusam dan ejen pencemar persekitaran dan tunjukkan kepada dunia,diri anda yang lebih cerah, berseri. Lakukan lebih daripada biasa untuk membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama dengan campuran vitamin penting, polifenol, dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk kulit yang berseri.
  3. YOUTH ACTIVATING SERUMYouth Activating Serum mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan YOUTH Complex kami yang berkesan, ia menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit anda berkelihatan lebih muda untuk mencapai keremajaan dan keserian terunggul.
  4. AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF 50Perlindungan untuk kulit anda adalah lebih daripada hanya melindunginya daripada sinaran matahari.Lindungi kulit anda lebih dari sekadar sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan Botani bernutrien melembapkan kulit anda dan menambahbaikkan penampilan kulit anda secara menyeluruh.
  5. ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – LIGHTEkstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus, serta anti oksida yang lain menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa anda tidur. Campuran botanikal khas kami membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.
  6. RADIANCE C + EDos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin Eserta ekstrak sel raspberi membantu untuk menegang, mencerah, dan mengurangkan kehadirangarisan halus dan kedutan. Radiance C+E mengurangkan kehadiran tompok usia, melicinkan tekstur kulit, dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.

Apa BEST sangat skincare YOUTH ni compare dengan skincare lain di pasaran?
  1. 💯 NATURAL! (bebas dari 2500 chemicals!).
  2. 💯 VEGAN! (diesktrak drpd tumbuhan semulajadi). 
  3. Bebas Gluten
  4. Kajian oleh dermatologist dan ophthalmologist
  5. Tidak menyebabkan allergic reaction. 
  6. Tidak menyumbat liang pori. 
  7. Tidak diuji ke atas haiwan. 
  8. Dibuktikan sesuai utk mata sensitif!. 
  9. Dibuktikan berkesan utk SEMUA jenis kulit!
  10. Dibuktikan sesuai untuk lelaki, perempuan, 20an hingga warga emas!
  11. Dibuktikan mampu menjadikan kulit kelihatan lebih muda dari usia sebenar!
  12. Kesan seawal 7hari!


Untuk hasil yang lebih KEBABOM cantik & muda luaran serta dalaman, disarankan mengamalkan juga pengambilan supplement Shaklee.
  1. Vivix; mengandungi anggur Muscadine yang tinggi dengan anti-oksidan. Baik untuk kulit dan keseluruhan badan..Anggur Muscadine juga merupakan salah satu bahan botani dalam formulasi skincare YOUTH.
  2. Shaklee Collagen Powder (SCP): menganjalkan dan menegangkan kulit terutama masalah kulit berlubang.
  3. Vita-E Complex: juga merupakan salah satu vitamin anti-oksidan yang baik untuk kulit serta berkesan mengurangkan kesan parut
  4. Sustained Released Vita-C: Vitamin C membantu dalam proses sintesis kolagen. Juga merupakan vitamin anti-penuaan.
  5. Energizing Soy Protein: Protein tumbuhan dihasilkan oleh soya NON-GMO. Fungsi utama protein ialah untuk memperbaharui sel




 


BAGAIMANA NAK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE?
Cara 1 - Belian sendiri di website Shaklee. Anda boleh terus klik BUY NOW dan membeli terus dengan Shaklee. Pilihan pembayaran sama ada kad kredit/kad debit. Penghantaran menggunakan GDex akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.
Cara 2 - Belian terus dengan saya di www.wasap.my/60135202707 untuk mendapatkan konsultasi supplemen yang tepat dan bersesuaian  dengan keperluan anda, tips dan cara pengambilan yang betul. Pilihan pembayaran adalah melalui pemindahan wang (bank transfer)
Cara 3 - Belian sendiri/walk in di cawangan Shaklee yang berdekatan menggunakan ID saya; 886980. Pilihan pembayaran di kaunter ialah cash atau kad kredit/kad debit. Sila hubungi saya www.wasap.my/60135202707 untuk mengetahui lokasi cawangan Shaklee yang berdekatan dengan tempat anda dan langkah-langkah pembelian.
Saya merupakan pengedar Shaklee bagi kawasan Selayang, Batu Caves dan berdekatan. Penghantaran bagi kawasan-kawasan ini adalah PERCUMA. Pengeposan seluruh Malaysia. 
 

Puan Normasliha Ismail

Call/SMS: 013-5202707
 
Jom Like & Follow saya
Instagram: Love Mama Store

Comments

Popular posts from this blog

Baby Boy Atau Girl? Jom Check SENDIRI!!

Ibu-ibu mengandung mesti teruja kan nak tahu jantina bayi yang dikandung. Pilihan yang paling mudah dan senang ialah menjalankan ujian ultrasound xkisahla 2D ke 3D ke 4D ke.   Tapi ada tak yang macam saya? walaupun pergi check up dan scan baby berkali-kali, baby still xnak tunjuk jantina dia. Penat tau doktor pujuk-pujuk, goyang-goyangkan perut saya tapi baby tetap juga silang kaki dia tutup terus alat sulit dia. Scan 4D nak tengok muka pun baby tutup muka dia dengan kedua-dua belah tangan dia. Betul-betul baby ni nak bagi SURPRISE kat saya dan suami ni. Redho jela..hehe   Tujuan utama saya dan suami nak tahu jantina supaya senang nak buat preparation untuk bayi kami yang ketiga ni, macam nak beli baju atau aksesori bayi. So bila 50-50 tentang jantina bayi..baju dan aksesori pun terpaksa pilih yang kaler neutral/putih kan?   Nasib baik ada cara lain untuk ketahui jantina bayi lelaki ke perempuan. Ada macam-macam kaedah juga rupanya. Ada yang kita boleh cuba sekadar suk

ECO SHOP: Bijak Belanja di Kedai Eco RM2.12

  Pernah dengar Eco Shop @ Kedai Eco? Rugi kalau tak tahu Eco shop. Adeh..rugi sesangat kalau ada yang tak tahu atau tak pernah jejak kedai Eco ni.  Kedai Eco ni ialah kedai serbaneka dengan setiap barang dijual dengan harga RM2.12 (termasuk GST) je. Tapi ada juga Eco shop Premium Outlet iaitu kedai eco yang terletak di dalam mall macam di Aeon Big Wangsa Maju. Harga barang jualan sedikit berbeza iaitu RM2.33. Naik sikit harganya tapi masih lagi murah. Terkini cawangan Eco shop yang ke-95 baru sahaja dibuka di USJ.   Waktu perniagaan Eco shop bermula dari 11am-11pm . Tapi yang bestnya Eco shop berdekatan tempat tinggal saya ni iaitu Eco shop cawangan Selayang di buka 24jam. Haa...amik ko..kalah 7 Eleven. Hari tu lepas hantar anak sekolah saya pergilah Eco shop. Sampai depan kedai tu ngam-ngam pukul 8am. Memang takde orang langsung. Seronok pergi awal-awal pagi ni sebab stok pun baru masuk (staff tengah susun stok). Nak jalan-jalan pusing-pusing dalam kedai tu banyak kali pun takpe. Da

NGERI!!! Kesan Buruk Jika Tidak Berpantang Dengan Betul

  Berpantang merupakan proses membaik pulih keadaan tubuh badan si ibu secara dalaman atau luaran selepas proses bersalin. Selepas 9 bulan melalui fasa mengandung dan seterusnya bersalin di mana banyak urat-urat yang putus, sememangnya proses berpantang WAJIB bagi ibu. Antara tujuan berpantang selepas bersalin: Untuk mengembalikan tenaga yang telah banyak digunakan ketika proses melahirkan anak. M emberi masa kepada luka-luka dalaman dan luaran sembuh elok sepenuhnya. Menjaga kesihatan ibu selepas bersalin. Mengelakkan mengandung dalam masa terdekat. Memastikan tubuh si ibu sentiasa sihat untuk jangka masa panjang. Proses berpantang perlu dilakukan dengan teliti seperti bertungku, mengurut, berbengkung, memakai stokin dan memakan makanan pantang yang betul. Waktu berpantang juga tidak digalakkan untuk si ibu melakukan kerja-kerja rumah apatah lagi keluar rumah sekiranya tiada keperluan seperti ke klinik untuk pemeriksaan. Namun begitu ada sesetengah wanita memandang rem